Zuii Organic Certified Organic Flora Lipstick

So I decided to take some pictures while wearing the lipsticks I wrote about here. Just a little reminder, the pigment are not as strong because I used a lip pencil. Also, you can see that the three nudes Brown Sugar, Natural and Nude looks very similar.

Image

1. Brown Sugar

Image

2. Natural

Image

3. Nude.

Image

4. Clay

DSC_1679mörk

5. Sheer peach

Image

6. Mandarin

Image

7. Pink flesh

I hope these pictures helped you. I am still not sure which color I should buy! I love all the colors! I can only buy one because they are pretty expensive (29.95 dollars) Which one do you think I should buy? 🙂

10 thoughts on “Zuii Organic Certified Organic Flora Lipstick

  1. They all look great but I think that mandarin and pink flesh look the best on you! :). Pink flesh definitely has more of a “nude” look, but I think Mandarin would be great to wear if you wanted something more natural but with a “kick” to it!

    • Thank you for commenting! 🙂 Yeah I like both of them, especially mandarin if you want to make the look a little bit more interesting. But still, I would love to have a nude color in my makeup collection. 🙂

    • Thank you so much for the nice comment! Yeah, 3, 5 and 7 are more pink than the other colors, but they aren’t too pink-ish, so they would go well with an everyday look. 🙂

  2. Jag är ju lite mer försiktigt med starka toner så jag tycker du är finast i Brown Sugar, Natural och Nude. Men det är ju också svårt att säga med bilder då det kan se olika ut i olika typer av ljus. Roligt med att du tar bilder för även om det kan variera med ljus så är det ju en väldigt bra fingervisning. Jag tycker det är väldigt svårt att hitta läppstift eftersom jag också är väldigt ljus, men nu blev jag ju också lite sugen. 😉

    • Hej! 🙂 Vad kul att du tittade in på min blogg!
      Jag brukar också vara en person som inte riktigt använder de “färgglada” färgerna, som typ röd eller rosa. Det känns som de färgerna inte passar med min hudton och att all uppmärksamhet dras mot läpparna. Jag gillar också de tre nude färgerna, men det är så svårt att välja någon av dem eftersom de ser så olika ut i olika ljus. Jag rekommenderar faktiskt Zuii Organic om du vill hitta ett bra läppstift eftersom de har så många olika färger och kvalitén är också bra, dock är de ju ganska dyra. 🙂

      • Jag har inte testat Zuiis läppstift, men kikat på dem för de ser härliga ut.:-) Bara man tittar på förpackningarna så blir man lite sugen.;-)
        Eftersom det är så svårt med färger över internet så var jag glad när jag hittade Silk Naturals. De har över 300 läpprodukter som kostar ca30-50 kr. Man får kika lite på ingredienserna för det varierar. Finns många som har bloggat om produkterna och gjort swatches så man kan få en aning om färg. Jag har beställer därifrån flera gånger. Tar ca två veckor innan paketet kommer. Frakten kostar 70 k. Tänk på att inte beställa för mer än ca 300 kr då det kan fastna i tullen och du får då betala moms på sakerna. Köper man för över 1300 i ett icke EU land får man dessutom tull. Silk Naturals är ett amerikanskt företag. Oj, detta blev långt. 🙂 har skrivit lite om Silk Naturals på bloggen också.

      • Tack för tipset! Har hört talas om Silk Naturals men har aldrig riktigt varit in på deras sida eller tittat på några av deras produkter. De låter ju väldigt billiga också! Ska gå in och läsa på din blogg om Silk Naturals senare och se vad du har skrivit om dem 🙂

Leave a Reply

